top of page
  • Writer's pictureטיפולים ופינוקים לרכבי יוקרה

EQA 250+ -ו EQB 250+ השוואת דגמי מרצדס חשמליים



כתבה זו היא תרגום חופשי ומשופר של הסרטון שייצר ניק או׳לארי לעיל.


חברים יקרים,

אם אתם צריכים טיפול או תיקון, חלקים, בלמים או העברת טסט למרצדס זאת המומחיות של אנדריי, שיחת טלפון של 5 דקות איתו יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים בהחלפת בלמים, שכן לא מחליפים בלמים אלה שומרים על המקוריים! באמצעות חריטת צלחות במפעל לבלמים במוסך שלו.


זאת ועוד נהנים ממחירים נוחים לחלפים לרכבי יוקרה, הודות לחנות חלקים ופינוקים שנמצאת במוסך, וכן טסט מעבירים תוך כמה דקות במרחק שני צעדים, בצמוד למוסך.


רק אצל אנדריי בבלמי המרכז!

התקשר עכשיו 053-7466363

מרצדס-בנץ EQA הוא רכב שטח יוקרתי תת-קומפקטי חשמלי עם סוללה, שמיוצר על ידי מותג רכבי היוקרה הגרמני מרצדס-בנץ מאז פברואר 2021. הוא שייך למשפחת ה-EQ, שהורחבה ב-10 דגמים בשנת 2021.


אם אתה שוקל לרכוש מכונית חשמלית מהעולם של מרצדס אתה כנראה נתקל במודלים EQA ו-EQB 

מה ההבדלים בינהם בדגמי 2024?


ישנם שלושה דגמי EQ של מרצדס-בנץ, כולל EQC, EQE ו-EQS.

בסרטון זה משווים בין הדגמים:

EQA 250 + , EQB 250 +



המחיר - נלך ישר למחיר: EQB עולה בכמה עשרות אלפי שקלים יותר EQA 


השם - בעוד ש-BMW אימצו את ה-I לדגמים החשמליים BMW iX1, מרצדס בנץ הלכו על ה-E. מרצדס-בנץ מבססת את השם EQ על שני ערכי הליבה של החברה: רגש ואינטליגנציה - באמצעות אקו-סיסטם אלקטרו-נייד מקיף של מוצרים, שירותים, טכנולוגיות וחידושים. במילים אחרות בחברת מרצדס אומרים ש-EQ מייצג איטליגנציה חשמלית.

EQB- B Class, וכן EQC- C Class - הרחבה של השם המקורי B Class ושל E Class.


טווח נסיעה - מרחק נסיעה או טווח נסיעה זאת אחת השאלות היותר נפוצות כאשר מתעניינים ברכב חשמלי. בדגם EQA נעשה שיפור עצום. בתחילה, שמודל זה יצא טווח הנסיעה היה בסביבות 418 ק״מ, כיום הטווח עלה ומגיע ל-550 ק״מ! הטווח כמובן משתנה בהתאם לתנאי הדרך, אביזרים, גודל הגלגלים, סגנון הנסיעה ועוד. גם EQB היה טווח של 260 ק״מ ועכשיו 480 ק״מ, שזה כמו היכולת של מיכל דלק מלא בדגם מנוע בנזין בנסיעה בעיר.


מידות:

EQB

EQA


4,684 מ״מ

4,465 מ״מ

אורך

2,022 מ״מ

2,020 מ״מ

רוחב

1,701 מ״מ

1,624 מ״מ

גובה

מידות של תא מטען:

לפי המידות בטבלה כמובן שתא המטען של EQA הוא יותר קטן, הגודל ברכב זה הוא 340 ליטר, יש גם מעט מקום נוסף אם מרימים את ריצפת התא, מעל הבטריה של הרכב. אם חשוב לכם תא מטען גדול לכו על EQB.

מושבי נוסעים אחוריים ב- EQA לא ממש השתנו מהדגם הקודם, מדובר על דגם מרצדס שהוא רק בגדר ״מתיחת פנים״ לא ממש ניתן למצא שינויים משמעותיים, למעשה במושבים האחורים לא נעשו שינויים, ניתן למצא שתי תחנות עגינה של USB.

בגלל שהבטרייה מותקנת מתחת לרכב יש הגבהה של הרצפה, כלומר המושב לא גבוהה, אנשים עם רגליים ארוכות יושבים עם זווית כזאת שמרימה להם את הברכיים למעלה, מכיוון שאין מספיק רווח בין הרצפה למושב כדי להניח את כפות הרגליים בזווית של 90 מעלות עם הגב. אי לכך צריך לקחת את הרכב לנסיעת מבחן, לכוון את המשענת והמושבים בצורה אופטימלית לפי מה שנוח במקרה שלכם. חוץ מזה, על הדלת יש תא אחסון נחמד, ויש משענת לידים עם מעמדים לשני כוסות, הכל די סנדרטי, עם זאת בדגם EQB יש יותר מרחב, וכן אפשרות לשורת מושבים שלישית אחורית.


דגם ה-EQB מתהדר בתא מטען בגודך 495 ליטר. הרכב בצורתו הסטנדרטית נראה עם שתי שורות מושבים: קידמיים ואחוריים חוץ מאילו ישנה אפשרות להוסיף שורה שלישית. השורה השלישית כוללת שני מושבים רחבים עם שתי משענות גב ושתי משענות ראש, וזאת הודות לתא מטען גדול. אם אתם רוצים להוסיף נוסעים זה דגם מאוד פרקטי לילדים או לאנשים לא גבוהים במיוחד, כאמור אפשרות זו אינה קיימת ב- EQA. החיסרון היחיד עם שורת המושבים השלישית הוא שאין מקום מיוחד שעיצבו במכונית כדי לשים את כבל הטעינה החשמלי עם התיק שלו, עם זאת זה לא ״ביג דיל״ אפשר להעמיד את התיק של הכבל מאחורי המשענת צמוד לדלת החמישית או למצא מקום אחר ברכב שיכול להתאים לו.

המקום בשורת המושבים האחוריים השניים, בהשוואה לדגם EQA הרבה יותר מרווחים תקרת הרכב יותר גבוהה, ויש תחושת מרחב, ריצפת הרכב גם כאן מורמת בגלל הבטריה בתחתית הרכב, אומנם היא קצת פחות מוגבהת מאשר בדגם- EQA מה שגורם לגובה המושב להתקצר. כמו בדגם EQA ישנם פורטים של USB משענת לידיים ומקום לשים שתי כוסות.


עיצוב ואביזרי פנים

בכל מה שקשור לעיצוב הפנים כאשר יושבים במושב הנהג זה בדיוק אותו הדבר בשני הדגמים מלבד הבדל אחד בגובהה התקרה, בדגם EQB התקרה קצת יותר גבוהה וזה גורם לתחושה של יותר מרחב. באשר למסכים, ההגה, התחושה הכללית, המיקום של הכפתורים, בשני הדגמים EQA ו-EQB זה אותו הדבר.




יש צגים מרהיבים של מערכת מולטימדיה ומקבץ כפתורים לאינסטרומנטים שונים. את כיוון הגהה למעלה או למטה עושים באופן ידני בשני הדגמים. ישנם תוספות של גאדג׳טים, כמו אפשרות לזיכרון מושב, גאדג׳אטים שבדרך כלל מוספים בחבילות של דגמים פרימיום, פרימיום פלוס של מרצדס אילו משתנים בהתאם למדינה ולדגם.


מסך ומערכת מרצדס-בנץ NTG 7

מערכת מרצדס-בנץ NTG 7, הידועה גם בשם MBUX v2, היא האיטרציה האחרונה של מערכת המידע והטלמטיקה של מרצדס.

מערכת NTG 7 מתהדרת במסכים ברזולוציה גבוהה המספקים גרפיקה חדה ותגובה אינטואיטיבית למגע, כמו גם ישנם כפתורים בהגה. הפונקציות נתנות להתאמה אישית: מסך המגע המרכזי משמש מרכז לניווט, למדיה ולהגדרות הרכב. ניתן לסדר את הפונקציות השונות על פי העדפה אישית כדי להציג את המידע הרצוי במבט חטוף. הצג דיגיטלי מאחורי ההגה מספק נתוני נהיגה חיוניים, כולל התראות מהירות, ניווט והתראות בטיחות. העיצוב האלגנטי והמינימליסטי משלב את המסכים בצורה אינטרגרלית בלוח המחוונים, וכן התאורה וחומרי הפרימיום משפרים את חווית תא הנוסעים באופן כללי. התכונות והאפשרויות הספציפיות עשויות להשתנות בהתאם לדגם מרצדס בנץ ולרמת הגימור.


מתיחת הפנים לדגמים היותר ישנים של EQA ו-EQB כללה את הזזת מסך המגע שהיה מותקן באמצע הרכב למטה לצד הנהג, הזזתו למעלה אל מסך המגע, יחד עם פונקציות נוספות שהוא מסוגל לעשות. במקום שהוא היה מותקן בדגמים הישנים עכשיו יש תא אחסון נחמד, אל דאגה אפשר להתרגל מהר מאוד, תוך שבוע, לשינוי החדש.


שליטה קולית ושילוב AI כבר לא צריך להגיד "היי מרצדס" פשוט מתחילים לדבר, הרכב מבין שפת שיחה, ומאפשר לשנות הגדרות, לבצע שיחות או למצוא יעדים באמצעות דיבור ללא מאמץ.


בקרת אקלים ושינוי טמפרטורה הכל נעשה בכפתורים לחיצים פשוטו כמשמעו, ולא במסך מגע כמו שחברות אחרות עושות. לחיצה על כפתורים לשינוי טמפרטורה זה דבר טוב, עם זאת אם מעדיפים אפשר במקום לחיצה על כפתורים לעשות זאת באמצעות קול, כדי לעשות זאת לוחצים על פנאל קונטרול במסך מגע.


ולסיום יש לציין שהנסיעה מאוד חלקה ושקטה.



6 views0 comments

Comments


bottom of page